Fase 1 april 2015 Kinderziekenhuis Chisinau, Moldavie

Zondag 25 april rond 10.00 hebben wij ons verzameld op Schiphol. Voor vertrek naar Chisinau, Moldavië. Na een tussenlanding in Boekarest aangekomen om 10.30 in Chisinau. Daar werden wij erg hartelijk ontvangen door Tanya Lujanskaya en Serge Cobuscean van de Rotary Cosmopolitan. Wij zijn gebracht naar het hotel Summit zo goed als in het centrum van de stad.

DSCF9263

De volgende morgen na het ontbijt richting het ziekenhuis. Waar wij werden opgewacht door een delegatie onder leiding van dr. Savin. De directeur van het ziekenhuis. Ook nu een hartelijk welkom maar kort er na wel aan de slag. Materialen uitzoeken, operatietafels en operatielampen klaar zetten voortransport. Deels voor het traumatologisch centrum.
Na de lunch zijn wij gestart met de aanleg van de medische gassen systemen in het bouwdeel K.
In de bouwdeel zijn de bevalling kamers en de operatiekamers gehuisvest. Waar een omvangrijke deel van het project de komende 2 weken zullen uitvoeren. De kamers op de parterre verdieping stonden allemaal ter onze beschikking. Zoals onze coördinator George Hille had voorbereid.
Het valt ons erg op dat naast de Dr. Savin er vele anderen zijn die ons erg positief ontvangen.

IMAG0129
Dinsdagmorgen stond de aannemer om 07.30 voor de deur om met 20 man 500 meter sleuven van 60 cm diep te graven.
Een behoorlijke operatie want daarvoor moest het ambulance traject worden om geleid. Maar Dr. Savin had alles tot in de puntjes geregeld. Zo rond 14.00 waren de sleuven gegraven en kon de mantelbuis met daarin de koperen buis voor perslucht installatie gelegd worden.
Een lastige klus maar het is geklaard. Om 16.50 lag 450 meter buis in de grond gelegd en kon het ambulance verkeer er weer langs.
De compressoren zijn op hun plaats gezet en aangesloten.
Na 11 dagen keihard werken zijn wij vrijdag 7 juni konden wij bouwdeel K opleveren.

IMAG0294
O ja, tussendoor ook nog even ok tafels en lampen aangesloten van Maquet. Gedemonteerd in het UMCU Utrecht.

IMAG0278IMAG0299IMAG0231
In Oktober/November dit jaar komen wij terug voor de 2 fase. Zijnde bouwdeel E, O en A.
Met dank aan onze donateurs:
Stichting Talent, R.K. Wees en Ouden Lieden Huis, Cornelia Stichting, Hofstee Stichting, Salomons Hulpfonds, Emmaus Bilthoven, Johanna Donk Grote Stichting, Stichting Spaap, Global Grant en Wilde Ganzen..
En onze leveranciers:
Entermed bv, Wolter&Dros bv, Dick Smits bv, Berko bv, Ricua bv, Hol bv , SG Verpakkingen en de Hilversumse Verhuisservice.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.